Blog - dobrereality.sk

Vyhľadávanie
Kategórie
Späť na blog

 

Realitný maklér – nábory nehnuteľností

Blog Dobr0 Reality

(3. diel)

V predchádzajúcich článkoch ste sa dozvedeli o činnosti realitného makléra všeobecne, a tiež o maklérskych odmenách. Dnes upriamime svoju pozornosť na nábory nehnuteľností.

Na úvod by som vysvetlil, ako sa k náborom nehnuteľností dostať, a prečo sú také dôležité. Najvýdatnejší zdroj náborov nehnuteľností je internet, kde nájdete rôzne stránky, na ktorých predávajúci inzerujú svoje nehnuteľnosti určené na predaj, alebo prenájom. Nakoľko však tento zdroj využívajú všetci realitní makléri, nie všetci sa vždy dočkajú úspechu. Preto skúsenejší realitní makléri nečakajú iba na to, čo internet „dá“, ale využívajú predovšetkým svoju kreativitu (kontakty, známosti, vlastnú inzerciu, atď.). Zdrojov získavania nových náborov je samozrejme oveľa viac a dozviete sa o nich na vstupných školeniach v realitnej kancelárii, ak sa rozhodnete pre takúto kariéru.

A prečo sú teda nábory nehnuteľností také dôležité? Ak úspešný nábor pretavíte v predaj, tak ste zarobili, a tým pádom ste splnili svoj cieľ. A ak sú navyše po ukončení obchodu spokojné všetky zúčastnené strany (predávajúci, kupujúci, realitná spoločnosť a vy), tak ste na najlepšej ceste stať sa úspešným realitným maklérom. Spokojní klienti sú totiž pre každého realitného makléra tou najlepšou reklamou a referenciou na jeho prácu. A nábor novej nehnuteľnosti získanej cez odporúčanie je snom každého realitného makléra.

Už v prvom blogu som spomenul, že nábor nehnuteľností je činnosť, ktorá sprevádza každého
realitného makléra po celú dobu jeho kariéry. Väčšinou si nábory nehnuteľností dohodnú s majiteľom
samotní realitní makléri, ale sú aj realitné spoločnosti s asistentkami, ktoré to urobia za nich
a realitný maklér už ide iba na samotný nábor. Každý spôsob má svoje plusy aj mínusy. Nie vždy sa
totiž telefonický súhlas s náborom nehnuteľností aj reálne uskutoční.

 

A dostali sme sa k jadru veci. Nábor nehnuteľností je nemilosrdné sito, čo pustí ďalej iba tých, ktorí
to zvládnu. Rečou štatistiky, nezvládnutie náborov je najčastejším dôvodom ukončenia kariéry
začínajúceho realitného makléra. Do dvoch mesiacov je to približne tretina nových maklérov, do
šiestich mesiacov celá polovica. To je dosť, že? Čo je teda na náboroch také „záludné“ že sú dôvodom
toľkých nezdarov? Nezdary majú tri dôvody:


1, Nedostatok, alebo absencia sebadisciplíny

Najúspešnejší realitní makléri svojou kariérou žijú, veria jej a venujú sa práci minimálne osem hodín
denne, rovnako ako ľudia, ktorí sú zamestnaní na trvalý pracovný pomer. Z toho vyplýva, že niektorí
ľudia sa jednoducho na takúto prácu nehodia. Nedokážu totiž samých seba prinútiť k nejakým
výkonom, potrebujú byť neustále kontrolovaní a nabádaní k aktivite inou osobou. Úspešní ľudia majú
svoje plány a zámery, za ktorými idú cieľavedome až do ich úspešného splnenia. A je úplne jedno, či
sú to podnikatelia, alebo zamestnanci.

2, Prokrastinácia, alebo odkladanie dôležitých činností na neskôr

S týmto sa stretol vo väčšej alebo menšej miere snáď každý z nás, seba nevynímajúc. Dôležité však je, do akej miery až prokrastinácia siaha. Plány tipu „začnem od zajtra“, „začnem od pondelka“, „začnem od nového mesiaca“, to je cesta k cieľu zvanému „nezačnem nikdy“. Sú ľudia, ktorí sa celý život pripravujú na to, aby boli pripravení. Čakajú na tú správnu chvíľu, aby mohli začať. Kedy je tá správna chvíľa? Úspešní ľudia majú na to jednoznačnú odpoveď: „práve teraz“...

3, Strach z odmietnutia, čiže nezvládanie vlastného ega

Získali ste telefonický kontakt na klienta a teraz mu máte kvôli náboru novej nehnuteľnosti zatelefonovať. Zatelefonovať človeku, ktorého ste nikdy nevideli, ani nepočuli... Naberiete odvahu a zavoláte na jeden, alebo viacero takýchto kontaktov, ale všade si vypočujete odmietavé stanovisko. Máte dve možnosti:

  • a)   rezignujete a poviete si, že toto vy robiť nebudete. Typická reakcia všetkých bývalých realitných maklérov, rýchlo sa vzdávajúcich ľudí;
  • b)   položíte si dve zásadné otázky. Čo som urobil (povedal) správne? Čo by som urobil (povedal) inak? To je reakcia realitného makléra pozitívne nastaveného k úspechu. Posúvať sa napriek počiatočným nezdarom ďalej a poučiť sa z každého (aj) neúspešného telefonátu.

Týmto samozrejme nijako neznevažujem ľudí, ktorí svoju kariéru realitného makléra z nejakého dôvodu vzdali. Pokiaľ sa dočkali úspechu v inej pracovnej oblasti, tak je všetko v poriadku. Osobne si myslím, že úspech v akejkoľvek oblasti súvisí aj s vytrvalosťou, vždy je to beh na dlhé trate.

Práca realitného makléra je v prvom rade o komunikácii s ľuďmi. Predávate nehnuteľnosti, ale komunikujete s ich majiteľmi.  Preto je veľmi dôležité neustále sa v tejto oblasti vzdelávať. S odmietavým stanoviskom klientov sa totiž vo väčšej, alebo menšej miere stretáva aj ten najúspešnejší obchodník počas celej svojej kariéry. Úspešní ľudia ale zo svojich čiastkových neúspechov, alebo problémov neobviňujú iných, ani nehľadajú výhovorky. Berú to ako výzvu a zaujmú postoj víťaza, pretože víťazi sa nikdy nevzdávajú. A naopak tí, čo sa hneď vzdávajú, nikdy nezvíťazia.

Ak vás tento článok zaujal a chcete sa o práci realitného makléra dozvedieť viac, veľmi radi vám všetko vysvetlíme v našej spoločnosti Dobré reality.

„Počúvať klientov je tým najlepším spôsobom, ako zistiť a pochopiť svoje silné aj slabé stránky.“

(Pokračovanie nabudúce).

 

Autor článku: Jaroslav Svitok

prokurista spoločnosti DOBRÉ REALITY

Tel.:0918 800 080   e-mail:svitok-ZVNC-dobrereality.sk