Blog - dobrereality.sk

Vyhľadávanie
Späť na blog

Článok 1. Realitný maklér – ako začať? (1. diel)

Popis: Real-estate agent showing couple new homeAk čítate tento článok, pravdepodobne sa chcete dozvedieť, ako a čo vlastne realitný maklér vykonáva, aká je náplň jeho pracovného času. Alebo nad kariérou realitného makléra vážne uvažujete a prečítaním týchto riadkov sa v tom chcete utvrdiť.

Čo robí realitný maklér

 

Vymenovať stručne aktivity realitného makléra by vyzeralo takto:

  • nábory nehnuteľností a ich fotografovanie,
  • vypisovanie zmlúv,
  • telefonovanie a mailová komunikácia s klientom,
  • obhliadky nehnuteľností a ich následný predaj.

Jednoduché, alebo zložité? Nábor nehnuteľnosti je prvý krok a činnosť, ktorá sprevádza každého realitného makléra počas celej kariéry, preto by som sa pri ňom rád pristavil. Bez nových náborov to jednoducho nepôjde, pretože bez nových náborov je vám všetko ostatné k ničomu. A aby to bolo zaujímavejšie, hneď v prvom kroku sa láme chlieb, pretože táto aktivita nemilosrdne rozdeľuje realitných maklérov na úspešných a na tých, ktorí boli... Preto na začiatok jedna dobrá rada: pre každého nováčika je najdôležitejšie jednoducho začať konať hneď.

Ja vám ešte k prvému kroku prezradím tajomstvo úspechu, ktoré vyslovil o svojej kariére geniálny hokejista Wayne Gretzky: „Korčuľujem tam, kde puk bude, nie tam, kde je!“ Úspešní realitní makléri využívajú túto metódu na trhu s nehnuteľnosťami, aby boli vždy ako prví na nábore nehnuteľností, o ktorých ostatní ešte ani nechyrujú...

A čo ďalej? Činnosť realitného makléra je práca na živnosť. Nemáte pevnú pracovnú dobu, nikto vám neprikazuje, koľko máte pracovať. Sami musíte vedieť, koľko času by ste mali tejto činnosti venovať, aby ste sa v kariére posúvali vpred. Aj keď nemáte úspešnú minulosť, nie je dôvod, aby ste nemali skvelú budúcnosť. Pre dosiahnutie úspechu je však potrebné si uvedomiť, že je hlúposť robiť stále to isté a očakávať pritom iný výsledok.

Ak chcete niečo urobiť, tak začnite ihneď, inak stratíte motiváciu a vytrvalosť. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že najlepší profesionálni obchodníci sú úspešní vďaka tomu, že svojej profesii veria a žijú ňou. Ak teda budete pracovať lepšie ako konkurencia, dostanete sa aj vy na špičku. Práca realitného makléra je činnosť, ktorá finančne vynáša, a pokiaľ ju robíte poctivo, samých seba prekvapíte tým, koľko peňazí ste touto činnosťou zarobili. Navyše sa vyšvihnete medzi najúspešnejších obchodníkov na realitnom trhu. Netreba ale prepadnúť mamonu, pretože kto sa ženie iba za peniazmi, nikdy ich nedobehne. Tvorte hodnoty, tie vám prinesú finančný profit.

Zaujímavým zistením je fakt, že 80% úspechu v oblasti predaja závisí na postoji obchodníka a len 20% na jeho schopnostiach. Podstatným faktorom je prioritne pozitívny duševný postoj k životu, tvorivý a optimistický postoj k sebe i k svojej práci. Ak máte v mysli jasný cieľ, začnete stretávať takých ľudí a zažívať také situácie, ktoré vám to pomôžu splniť.

Čo registrujú klienti pri komunikácii

7% tvoria vaše verbálne prejavy (oznamované informácie), 38% váš tón, hlasitosť a intonácia hlasu a až 55% prislúcha vašim neverbálnym prejavom (gestá, výraz tváre). Darmo pri prehliadke poviete klientovi všetky informácie o nehnuteľnosti, keď ich vymenujete neistým, alebo roztraseným hlasom a tváriť sa budete ako na pohrebe... Dôležitá je komplexná vyrovnanosť všetkých vašich prejavov. Veľa ľudí sa vo všeobecnosti pripravuje o úspechy tým, že si kazia prítomnosť strachom o budúcnosť...                                                                      

Ak sa navyše budete neustále vzdelávať a sledovať najnovšie trendy v našom odvetví, budete najlepší z najlepších. Tým, že budete vzdelanejší, bude vás to viesť k stále vyššej profesionalite. Veľmi dôležité sú najmä motivačné školenia a príklady z praxe, ktorý postup funguje, respektíve nefunguje. Klienti vám následne budú viac dôverovať a obrátia sa na vás v situáciách, kedy potrebujú poradiť a využívať vaše služby. Z hľadiska dosiahnutia úspechu je teda dôležité budovať svoj biznis na dôvere a vytváraní vzťahu s klientom, byť pozorný a úprimne sa zaujímať o potreby klienta, myslieť a hovoriť kladne, a tiež byť citlivý ku klientovým obavám a námietkam.

Vo všeobecnosti platí, že silnou, a zároveň aj slabou stránkou realitných kancelárií sú ich ľudia, čiže kvalita realitnej spoločnosti je limitovaná kvalitou jej maklérov. Preto sa k téme obchodovania s nehnuteľnosťami pri zaškoľovaní našich nových maklérov staviame maximálne zodpovedne a svojich nových kolegov naučíme všetko, čo by mal realitný maklér spoločnosti DOBRÉ REALITY pri svojej práci ovládať.

Ak vás tento článok oslovil, veľmi radi vás privítame v našom kolektíve. Nezabúdajte, že šanca zaklope na dvere častejšie, ako si človek myslí. Ale väčšinou nie je nikto doma. J

(Pokračovanie nabudúce).

                                                                 Autor článku: Jaroslav Svitok

                                                                 prokurista spoločnosti DOBRÉ REALITY

                                                                 Tel.:0918 800 080   e-mail:svitok-ZVNC-dobrereality.sk