Bezplatné ocenenie

Už uplynuli takmer dva roky, čo sa celé ľudstvo ocitlo v dovtedy nepoznanej situácii. Ľudia sa viac alebo menej dobrovoľne utiahli do svojich domovov. Pocítili to mnohé odvetvia a firmy na svojich klesajúcich tržbách či ziskoch. Nespočetné firmy či živnosti zanikli. Niektoré naopak expandovali, prípadne sa ich táto zmena výraznejšie nedotkla. Zatiaľ. Jedno z takýchto „šťastnejších“ odvetví je aj realitný trh. Ako je to možné?


Odpoveď je jednoduchá a zároveň aj zložitá. Zameriam sa prioritne na realitné kancelárie. Obrovskou výhodou realitného trhu a s ním priamo spojených odvetví (poisťovníctvo, bankovníctvo) je možnosť prezentácie v online prostredí, takzvaný internetový marketing. Čiže veľa svojich aktivít môže realitná kancelária a jej členovia vykonávať vo virtuálnom priestore, ktoré si každý z nás môže pozrieť v teple svojho domova. Nie však všetky aktivity, ľudský faktor hral v realitnom biznise vždy hlavnú úlohu.


Žijeme v dobe virtuálnej. Každá seriózna firma dokáže vykonávať vo virtuálnom priestore viacero aktivít. Realitné kancelárie majú svoju vlastnú webovú stránku, stránky na sociálnych médiách, prezentujú sa so svojou ponukou nehnuteľností na množstve inzertných portáloch. Tie pokročilejšie už využívajú aj doplnkové služby, ako je emailing, online komunikačný servis, prípadne ako naša spoločnosť Dobré Reality aj písanie blogov či e - bookov.
Každá realitná kancelária sa skladá z dvoch základných zložiek. Prvá z nich je ľudský faktor, z ktorého sa zameriam na osobu realitného makléra. Druhá zložka je ponuka nehnuteľností, určených na predaj alebo prenájom.


Skúsený realitný maklér dokáže internetový marketing využívať veľmi efektívne. Možností má viacero. Samozrejmosťou by mala byť podpora zo strany realitnej kancelárie, v ktorej pôsobí. Ďalšia možnosť je taká, že realitný maklér má vytvorenú vlastnú webovú stránku, pripojenú k stránke realitnej kancelárie, na ktorej poodkryje aj niečo zo svojho súkromného života. Prípadne má na svojom webe a webe realitnej kancelárie pripojenú aj videovizitku, na ktorej ho môžu jeho prípadní klienti vidieť „naživo“.


Nehnuteľnosť ako taká má v súvislosti s internetovým marketingom tiež svoj vlastný príbeh. Dôraz je upriamený na zaujatie potenciálneho záujemcu. Aj v prípade nehnuteľností je viacero možností, ako zaujať. Závisí to najmä od atraktivity lokality alebo samotnej nehnuteľnosti. Základom je kvalitne spracovaná fotodokumentácia, zameraná na to podstatné a za ideálnych podmienok doplnená prehľadným pôdorysom s rozmermi jednotlivých miestností. Pri atraktívnej nehnuteľnosti (novostavby, kompletné rekonštrukcie a pod.) sú to videoobhliadky či 3D prezentácie, čiže virtuálna prehliadka nehnuteľnosti. V prípade zaujímavých nehnuteľností (vily, chaty) s pekným pozemkom ako bonusom je to videoobhliadka vyhotovená pomocou dronu, kde si môže záujemca prehliadnuť aj blízke či širšie okolie, v závislosti od okolností a povinnosti dodržania súkromia majiteľov susedných pozemkov.


Napokon je to ešte kombinácia oboch zložiek. Realitný maklér pomocou videoobhliadky ako odborný sprievodca odprezentuje nehnuteľnosť a zároveň aj seba a svoju prácu.


Virtuálne prostredie dokáže realitnému maklérovi výrazne pomôcť, ale zároveň aj uškodiť. Závisí to od jeho práce. Na jednej strane precízna prezentácia nehnuteľnosti a na strane druhej nekvalitné fotky s množstvom gramatických chýb v popise nehnuteľnosti. Každý má na výber. Či už je to realitná kancelária s výberom svojich realitných maklérov, alebo klient pri výbere nehnuteľnosti, prípadne hľadaní toho správneho realitného makléra.
Ako som už v úvode spomínal, v realitnom biznise je ľudský faktor na prvom mieste. Niekto totiž musí komunikovať s majiteľom nehnuteľnosti, následne nehnuteľnosť určenú na predaj či prenájom navštíviť a urobiť všetky potrebné kroky, ktoré následne zrealizuje vo virtuálnom priestore. A ten niekto je realitný maklér.


V našej spoločnosti Dobré Reality sa snažíme o výber tých správnych realitných maklérov. Správnych z ľudského aj odborného hľadiska. Ja osobne som presvedčený, že náš výber je správny. Našim kolegom sa pravidelne venujeme a vytvárame im najlepšie podmienky, aby sa z nich stali tí najúspešnejší realitní makléri. Dôležitou súčasťou kolektívu Dobrých Realít sú aj naši kolegovia z marketingového oddelenia, ktorí nám pomáhajú uspieť na virtuálnom poli. Ak vás tieto informácie zaujali a chcete sa dozvedieť o práci realitného makléra viac, nájdite si kontakt na našom webe www.dobrereality.sk a ozvite sa nám.


Každé ráno máte dve možnosti. Buď pokračovať v snívaní, alebo vstať a začať si plniť svoje sny :)


Autor článku: Jaroslav Svitok
prokurista spoločnosti DOBRÉ REALITY
Tel.:0918 800 080 e-mail: svitok@dobrereality.sk

 

DOBRÉ REALITY s. r. o.

Overený člen Združenia realitných kancelárií Slovenska Realitná únia

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.