Bezplatné ocenenie

Rozhodli ste sa pre kariéru realitného makléra a chcete sa dozvedieť, ako to všetko prebieha?
Akými krokmi treba prejsť, kým budete môcť svojej rodine a známym povedať, že ste realitný
maklér? V tomto článku sa dozviete všetky informácie od A po Z, ako funguje celý tento proces
v našej spoločnosti Dobré Reality.

V prvom rade je dôležité poslať nám váš aktuálny pracovný životopis aj s kontaktnými údajmi.
Môžete tak urobiť na základe našej pracovnej ponuky, ktorú nájdete na stránke Profesia.sk. Ďalší
spôsob je prostredníctvom našej webovej stránky www.dobrereality.sk v sekcii „Kariéra“, kde je
uvedený telefonický aj mailový kontakt. Týmto jednoduchým krokom sa všetko začína.

Telefonický kontakt a dohodnutie stretnutia

Na základe vami zaslaného životopisu vás následne telefonicky skontaktuje zástupca našej realitnej
spoločnosti. Spravidla to býva naša personalistka, prípadne priamo ja alebo náš regionálny manažér.
Účelom krátkeho telefonátu je zistiť aktuálnosť vášho záujmu o prácu realitného makléra a niekoľko
otázok, súvisiacich s touto prácou. V prípade obojstranného súhlasu si dohodnete miesto a čas
osobného stretnutia.

Cieľom osobného stretnutia – pohovoru, je vysvetliť vám činnosť realitného makléra a odpovedať na
vaše prípadné otázky. Okrem toho je pre nás dôležité zistiť, aké sú vaše komunikačné schopnosti
a zručnosti, ktoré sú v tejto brandži kľúčové. Osobné stretnutie trvá približne jednu hodinu. Závisí to
aj od aktívneho zapájania sa či množstva otázok daného uchádzača pri pohovore. Na záver pohovoru
si dohodnete termín opätovného skontaktovania, väčšinou je to o niekoľko dní. Vy ako uchádzač si
zhodnotíte, či vás táto ponuka na základe poskytnutých informácií oslovila. Zástupca našej
spoločnosti zase zváži, či máte predpoklady byť úspešný na trhu s realitami, a či by ste vhodným
spôsobom zapadli do tímu našich realitných maklérov v konkrétnom regióne.


V dohodnutom termíne sa opäť skontaktujete za účelom vyjadrenia o rozhodnutí oboch strán.
V prípade súhlasného stanoviska oboch strán, čiže vás ako uchádzača a na druhej strane zástupcu
spoločnosti Dobré Reality nasleduje ďalšie, finálne stretnutie. Uskutočňuje sa na Centrále našej
spoločnosti, prípadne v niektorej z našich kamenných pobočiek.

Cieľom tohto približne

trojhodinového stretnutia je podpis Mandátnej zmluvy a základné odborné školenie. Súčasťou tohto
úvodného školenia sú praktické ukážky práce s realitnými portálmi, práca s tlačivami (zmluvami),
systém práce so zákazkami v programe pre správu a export nehnuteľností, monitoring nehnuteľností
súkromnej inzercie, vyhľadávanie listu vlastníctva, práca s katastrálnymi mapami, štruktúra
telefonátu na studené kontakty a podobne.

Pre všetky činnosti, súvisiace s prácou realitného

makléra, má naša spoločnosť vypracovaný „Manuál realitného makléra“, ktorý dostanú k dispozícii
všetci naši noví kolegovia. V priebehu prvého mesiaca vašej novej kariéry absolvujete školení viacero,
zakaždým na novú tému. Zároveň spolu s manažérom preberiete situácie, ktoré sa vám prihodili vo
vašich začiatkoch. Patrí medzi ne určite naučiť sa reagovať na klientove námietky a získať odolnosť
voči odmietnutiu zo strany klienta.

Školenia pre úspešnú prax

Po podpise Mandátnej zmluvy a vstupnom školení nasleduje registrácia vás ako nového realitného
makléra do všetkých systémov, ktoré sú potrebné k vašej činnosti. Sú to už vyššie zmieňované
inzertné portály, prístup do správcovského systému, do systému monitoringu súkromnej inzercie
a vytvorenie profesionálnej webovej stránky. Tiež vám bude vysvetlený celý proces od prvotného
kontaktovania klienta, cez prípravu na nábor, činnosti pri nábore nehnuteľnosti, spracovanie náboru
v správcovskom systéme, obhliadka nehnuteľnosti, rezervácia nehnuteľnosti, proces v banke a na
katastri, odovzdanie nehnuteľnosti, až po administratívne práce s tlačivami a zmluvami. Nemenej
dôležité je aj získanie kontaktov na profesie, ktoré sú úzko späté s prácou realitného makléra, ako je
napríklad geodet, súdny znalec, finančný poradca a podobne. V rámci marketingových nástrojov je
pre každého realitného makléra zabezpečená výroba vizitiek a poskytnutie základných reklamných
a propagačných materiálov, potrebných k práci realitného makléra. Ako podpora je k dispozícii aj
firemné oddelenie kreatívy a marketingu, a tiež aj grafické služby a IT špecialista.

Po registrácii a vstupnom školení môžete ako nový maklér odštartovať svoju kariéru. V začiatkoch
budete mať k dispozícii osobného mentora v osobe svojho manažéra, prípadne skúsenejšieho kolegu
z tímu. Zistíte dôležitosť svedomitej prípravy na nábor novej nehnuteľnosti, naučíte sa vnímať detaily
pri fotení nehnuteľnosti, potrebu bezchybného vypisovania dokumentov a zmlúv, dôležitosť
zvládnutia komunikácie s klientom, získate psychickú odolnosť voči stresovým situáciám a mnoho
iných náležitostí tejto krásnej práce.

Dostali sme sa na koniec. Možno sa vám na prvý pohľad zdá, že je tých činností veľa. Treba si však
uvedomiť, že jednotlivé kroky sa dejú priebežne, niekedy aj v priebehu týždňov či dokonca mesiacov.
Ak sa vám práca realitného makléra napriek všetkému stále páči, trúfate si absolvovať celý tento
proces a túžite sa stať realitnou hviezdou, ozvite sa nám a my vám dáme možnosť vyskúšať si to
v praxi, pomôcť vám premeniť vaše sny na skutočnosť.

„Nikto nevie, čo všetko dokáže, až kým to neskúsi.“

Autor článku: Jaroslav Svitok
prokurista spoločnosti DOBRÉ REALITY
Tel.:0918 800 080 e-mail: svitok@dobrereality.sk

 

DOBRÉ REALITY s. r. o.

Overený člen Združenia realitných kancelárií Slovenska Realitná únia

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.