Blog - dobrereality.sk

Vyhľadávanie
Späť na blog

Článok 6. Realitný maklér ako značka

Blog Dobr0 Reality

(6. diel)

Zaujímavý nadpis, som zvedavý na obsah...  To boli slová človeka, ktorému som ako prvému dal možnosť prečítať si tento článok. Jedna z vecí, ktorej sa neubráni nikto z nás, je zmena. Zmena je jav trvalý a dynamický, či sa nám to páči, alebo nie. Akú to má súvislosť s realitným maklérom a týmto článkom?

 

Keď som pred niekoľkými rokmi začínal svoju kariéru realitného makléra, nevedel som o tejto práci takmer nič. Bol som si istý jedine tým, že chcem byť realitný maklér. Nedal som sa odradiť ani negatívnymi názormi typu „je to práca na živnosť, realiťákov nemajú ľudia príliš v láske“, atď. Zaujímavé na týchto názoroch bolo to, že ich v prevažnej väčšine vyslovili ľudia, ktorí nikdy nepracovali na živnosť a o činnosti realitného makléra mali len sprostredkované informácie. Mali však svoj negatívny názor, za ktorým si z nejakého dôvodu tvrdošijne stáli. Ja som sa rokmi naučil, že ak si mám nechať v čomkoľvek poradiť, tak len od človeka, ktorý sa danej problematike rozumie a má priame osobné skúsenosti v danom odbore. Ideálne je, ak je v tejto činnosti navyše aj úspešný.

Ako si má teda záujemca o profesiu realitný maklér správne vybrať? Realitných kancelárií je veľa, všetci ponúkame atraktívne podmienky, takže vybrať si a vyjsť z tohto labyrintu ponúk dá niekedy záujemcovi zabrať.  Ak je to navyše úplný nováčik, mnohým ponúkaným výhodám ani nerozumie. Preto si tie najdôležitejšie teraz vysvetlíme.

V začiatkoch mojej kariéry realitného makléra boli v popredí realitné kancelárie. Klienti vyhľadávali kvôli predaju/prenájmu svojej nehnuteľnosti v prvom rade realitné kancelárie, väčšinou podľa názvu, alebo referencií. Realitný maklér zatiaľ slúžil viac menej ako výkonný článok. Preto aj záujemcovia o prácu realitného makléra (vrátane mňa) vyhľadávali svojho nového chlebodarcu podľa názvu a referencií v danej lokalite.

Rozhodujú referencie realitného makléra

V poslednom období sa karta začína obracať. Samozrejme, realitná kancelária je stále podstatný prvok v realitnom biznise. Pre každého realitného makléra je veľmi dôležité mať za sebou silného partnera v podobe stabilnej realitnej spoločnosti. Klienti ale začínajú vyhľadávať konkrétnych realitných maklérov, už pre nich prestáva byť priorita názov realitnej spoločnosti. Predpokladajú, že realitný maklér s dobrými referenciami môže pracovať len pre serióznu realitnú spoločnosť. A to je tá zmena, o ktorej som sa zmieňoval v úvode článku.

Niektoré realitné spoločnosti tento trend nezachytili a zanikli. Iné sa tejto zmene bránia, a tiež zaznamenávajú odliv svojich realitných maklérov. Moderné realitné spoločnosti, medzi ktoré určite patria aj Dobré Reality, tento trend zachytili a prispôsobili tomu svoju filozofiu. Prečo sa však táto zmena udiala, čo je jej príčinou?

Hlavným dôvodom sú samotní klienti, čiže predávajúci a kupujúci. Zvýšili sa ich nároky na poskytované služby. Už im nestačí realitný maklér, ktorý ich nehnuteľnosť nafotí, niečo im dá podpísať, nahrá nabratú nehnuteľnosť do inzercie, prípadne zorganizuje nejakú obhliadku nehnuteľnosti a viac ho neuvidia. To sú staré postupy, ktoré už prestávajú fungovať. Moderný realitný maklér je obchodník. A predaj/prenájom nehnuteľnosti je predsa obchod a obchod je o vzťahoch. Moderný realitný maklér si so svojimi klientmi vytvára obchodný vzťah. Moderný realitný maklér svojim klientom vysvetlí všetky kroky a postupy pri realizácii obchodného prípadu, pomáha im v prípade nejakého nesúladu skutkového stavu nehnuteľnosti so stavom právnym, svojim klientom posunie kontakty na príslušné inštitúcie, pravidelne im podáva informácie o záujemcoch a stave všetkých realizovaných krokov...

V kurze sú nadštandardné služby

Samostatným prvkom sú služby, poskytované nad rámec bežného štandardu. Je to napríklad využitie profesionálneho fotografa, video nahrávky, home staging a podobne. Tieto služby sa však využívajú len v opodstatnených prípadoch, po dohode s klientom a len pri výhradnom (exkluzívnom) zastupovaní klienta pri prezentácii jeho nehnuteľnosti.

Skrátka a dobre, moderný realitný maklér je zárukou úspešného zvládnutia predaja/prenájmu nehnuteľnosti od prvého kontaktu s majiteľom nehnuteľnosti a záujemcom o konkrétnu nehnuteľnosť, až po odovzdanie nehnuteľnosti novému majiteľovi. K tomu potrebuje zastrešenie vo forme silnej realitnej kancelárie, ktorá svojich realitných maklérov podporuje a poskytuje im seriózne podmienky na rozvíjanie úspešnej kariéry. A vtedy sa stáva z realitného makléra značka...

Ak máte aj vy chuť pridať sa k tímu moderných realitných maklérov, ktorí vystupujú pod značkou Dobré Reality, veľmi radi vás privítame, zaškolíme a podporíme v budovaní vašej novej kariéry u nás.

Nedostatok odvahy nám často bráni k uskutočneniu našich snov, plánov, cieľov a túžob.

(Pokračovanie nabudúce).

 

Autor článku: Jaroslav Svitok

prokurista spoločnosti DOBRÉ REALITY

Tel.:0918 800 080   e-mail:svitok-ZVNC-dobrereality.sk